.harus fikirkan poket masa depan.

Sunday, August 8

menderma lemak

kalau lah boleh.saya lah org pertama yang akan menderma

skrg ni maseh berlgsung nya fiescope
so bnyk xtvt maseh dijalan kan.eh eh.bnyk ke?

td ada kempen menderma darah
aku sbgai manusia yang tak pernah menderma
rasa ingin menderma

yang hati nye ingin menderma : aku azie doba roshee
bukan nak derma hati.tapi derma darah ok

after lunch kami semua bergerak ke bilik study u5 di mana derma darah ini berjalan
after cek drh n haemoglobin,blood pressure semua
hnye aku n roshee je lepas untuk menderma

dah smpi turn.aku pon baring la di tmpt yg septtnye
time tuh doba ade ckp.jarum dye besar.
saje nak cuak kan aku kan.
tp i x tkut jarum!
time nurse tuh masuk kan ubt pelali.then jarum besar tuh..aku cool agy

siap nurse tu kate: awak nak derma ni niat la dulu untuk derma ni.aku niat jew la.dlm hati.ikut balik ayat dye ckp..

tp bile darah mula mngalir..aku rase cam berpinar2.
pening2.aku ingt kan memg kalau menderma cam ni la perasaan nye
pastu nurse tu: eh..baru kejap dah pening.x boley dye ni.

dye cabut balik jarum besar td.
pastu aku cam sedar x sedar lah.maseh mndgr suare org sekeliling tp x dpt nak fokus.
muke mula rase sejuk2.bdn rase kurus *tipu je.

kemudian aku minum air glukos.segelas akak nurse bg
segelas agy azie bg.wah..rase di manje kan.ok poyo.padahal x dpt nak berfikir pon.
dah la nak muntah.tp x jadi

em em pnjg jugak ye post pasal derme dareh ni. *eh suke ati lah
kalau mls nak bace.meh tgok gmbr je


ini time cek jenis darah
saya darah A+
*darah je A+ tp x pnh agy dpt gred A+ kan kan kan




ni akak yang cek darah n haemoglobin itu
haemoglobin 14.6
blood pressure memula 116/69.normal kate nye







time ni maseh cool ok.saya kan cool
makcik nurse ni bg tunjuk ajar kat saye




time ni dah x ley derma
tiub tu pon dah dicabut
dari 3 pack yang diberi untuk menderma
1 pack pon x penuh
nurse cek.low blood pressure



eh.apahal budak ni?eee
*hoho*
ok.dye gembira sbb dpt menderma.kami x dpt






wlupon x dpt menderma sepnuh nye
saya tetap dpt biskut tiger.air melo dan beg ini
tp beg ni nak letak ape eh?cam beg SR je

td lepas dah rase ok ckit.tros naek bilik.nak smbg rehat lam bilik.
sblm tu tepon mak.cakap la td derma drh.bla bla bla

mak ckp keturunan kami memg low blood pressure.pasni bley derma agy x eh?


like it or leave it ♥

No comments: