.harus fikirkan poket masa depan.

Wednesday, August 10

menziarah

semalam petang wan aku ajak pegi melawat wan sedara yang sakit dekat hospital
memang aku x kenal pun siapa yang sakit tu
sedara mara tu pon x kenal
teruk kan

wan sedara tu dok dlm wad ICU
smlm aku pegi dah x sedar dah pon
smbil-smbil duduk kat situ aku tgok sekeliling
ada pesakit cina ni dah x sedarkan diri
anak-anak die menangis kuat kat situ
siap ade sami pompuan dtg lagi
xsure sakit ape tapi rase sayu pon ade

katil depan wan sedara pon x sdrkan diri
leher die dah kene tebuk
mungkin ada masalah pernafasan
bdn die agak besar tapi x sure sakit ape

icu kan so kebnykn pesakit kat situ x sedarkan diri dan lemah
wan sedara smlm mcm dah nazak
bernafas gune alat bantuan and bernafas pendek je
anak-anak dia pon dah ajar mengucap
dan bace ape yang patut

bila tengok suasana macam ni
hati  jadi sayu
kita x boleh lari dari realiti
mati itu pasti tapi x tahu bila
dan aku jadi takut bila membayangkan orang-orang yang aku sayang berada didalam situasi tu

like it or leave it ♥

No comments: