.harus fikirkan poket masa depan.

Thursday, April 14

industrial visit

as mechanical manufacturing student..i think its necessary for us visit the manufacturing company and plant process
pergh..berbelit ah lidah tulis ayat foreigner kat atas tu.ayat cam xpernah belajar english dari darjah 1.

hari ini aku bersama mostly dak2 SME (society of manufacturing engineers) and beberapa lagi dak kelas aku pergi industrial visit kat M & R MANUFACTURING SDN BHD
ini adalah kilang membuat semiconductor, parts untuk aerospace dan mcm2 lagi
kilang ni terletak dekat muar so pagi tadi berkumpul dekat pusat koq dalam pukul 6pg cmtu
tapi biasa lah..tunggu punye tngu nak dekat kol 7 baru gerak keluar dari utm
dlm bus aku tido je sbb mlmnye tu memg x tido..siapkan report manufacturing process
smpi sane je..haha..dalam mamai2 tido tu aku perasan lah..kitorg ade tersesat sikit.bnyk jugak kilang2 yang ade kat muar tu eh.kebnykn nye memg kilang production lah kan.

then dlm kol 10++ cmtu baru smpi kat kilang yang dituju
diberi taklimat oleh manager kat situ
sempoi gile manager tu..pakai tshirt nike je.taklimat die pon fun gak rr.asek gelak je aku rase
pastu kitorg diberi peluang untuk melawat production plant kilang tu..itu lah tujuan kitorang dtg kan
nak tgok cmne real life punye production plant
walaupun kilang tu x sebesar kilang sharp yang kitorg pernah pegi (entry disini)
tapi boleh dikatakan bnyk gak lah mesin2 yang ade..dpt jugak lah inputnye

lepas tu dalam kol 12++ lepas dah tgkp gmbr semua kitorg pon bergerak pulang
tapi benti lah kejap makan kat KFC yong peng
lepas tu smpi bilik kol 3.45 ptg
lepas solat zohor terus terbongkang atas katil smpi 6.30 ptg
naseb bek rumet kejut kalau x memg terlepas asar agaknye

eh..panjang lak bercerite.ni tgok gmbr ni
semua gmbr ni dari fon din n dibah
fon aku gedik x de bateri..tibe2 x de.hangin betol


bertiga.as usual


aku dan ikan..


bergmbo jela


ini je gmbr2 yang ade
x amik bnyk pon.
huh~
*nak layan twitter ke lab report?*
wat pilihan tepat ye~


like it or leave it ♥

1 comment: