.harus fikirkan poket masa depan.

Monday, July 26

report

siapa ade kesungguhan bace rr

pada 26/7/2010 hari isnin pada jam 9.20pg
seorg lelaki mengapproch saya lalu brkte..
encik: johor dik?
aku: aah
encik: skrg?
aku: ye2..
encik: ok jom beli tiket

kire2 jam 9.30pg tiket dibeli
dan aku dah berada di dalam bus
dalam bus tu hanye ade pemandu india bdn gempal
dan seorg brder baju kotak2 kaler biru
aku duduk saje
tiket saya bertulis kl-jb
kol 9.30pg
saya menunggu sbntr...

bus maseh tidak bergerak kire2 jam 10pg
dalam jangke mase itu pemandu india tersebut merokok
dgn slumbernye
mentg2 bus dye
hati aku dah bengang
kemudian dye bgn
aku tnye
aku: bus x grk lagi ke?
keling: awak sorg je ade..macm mane mahu gerak
aku: ha?abis tu gerk kol bape?
keling: mungkin 10.30 la
aku: bangang  <--dlm hati..sabar jew lagi

9.50pg
then ade sorg foreigner dari negara india naek
dye nak pegy singapore

borak2..

pastu sorg pekerja syarikt bus naek
juge merokok didalam bus
then bile sorg penumpg tnye

penumpang: bile bus nak gerak?
pekerja:  saya bukan driver..driver kate jalan kite jalan la<--dgn nada cam sial

walhal driver ngah tido kat sit num 1
syarikat tu kate x nak rugi kalo grk skrg
minyk mahal la..

then driver ada gak menyampuk bile penumpng bertnye

penumpg: suda berapa lame lagi mahu gerak?  <--india
driver: kalo nak gerak skrg...u bg saya rm380.DUIT MINYK TOL SME . then saya gerak la..<--bangang

pastu dah kelam kabut tah pape.
dgn aku yg nak tekencing gile2 tp x nak turun sbb dah skit ati

kire2 kol 11am baru bus gerak dari bukit jalil
baru 10minit perjalanan
bus benti..isi minyak

*bodoh!!td time tgu2 x nak lak isi minyak siap2

kemudian perjalanan diteruskan

smpi kat yong peng bus stop
20minit je
foreigner tuh tnye driver..
jauh lagi x singapore?

driver: this bus go to jb..not singapore. u didnt give me money.then u siad want to go to singapore?
foreigner hanye terpana

foreigner tuh ada ckp kat aku
he pay rm39 tok tiket kl-singapore
tiket kl-jb rm31

dalam kol 2.50ptg..
bus memasuki tol skudai

driver: siapa mahu turun mane2?kalo x saya terus saje ke larkin
aku: saya nak p sri putri

tetibe bus gerak laju je...tros je

aku: bus ni x pegy sri putri ke?
driver: td itu jalan pegy sane tutup..x nmpk ke?
aku: tuutp?

cm tuuut...x ley ke bgtu jalan tu tutup?
sengal x sengal...last2 aku turun kat larkin
luckly din ade.
aku soh dye tolong jmpt

thanxx din..arap anda kenyg dgn juadah tu..wek

perhatian!!!!

JANGAN NAEK BUS SYARIKAT YAKIN BG
NO PLAT KCL 6811 
DRIVER KELING GEMOK
PEMBNTU DRIVER BRADER TGI2

ANDA AKAN MNYESAL!!!HAHAHA

bley x aku anta report cmni ha?
ke nak wat aduan lpkp?

mood: bengang!



like it or leave it ♥

No comments: